You are currently viewing Experții FDA SUA: Firmele românești trebuie să fie mai agresive pe piața americană a produselor agroalimentare

Experții FDA SUA: Firmele românești trebuie să fie mai agresive pe piața americană a produselor agroalimentare

Aceasta a fost una din concluziile seminarului „Exportă cu ajutorul experţilor FDA” (Food and Drug Administration), organizat în data de 12 decembrie 2019, de USH Pro Business împreună cu Inter-Bio şi Registrar Corp USA, organizaţie americană pregatita să susţină prin transfer de cunoştiinţe modul în care poţi fi exportator de success pe piaţă. Doar 150 de firme româneşti au certificate FDA faţă de Grecia, unde numărul lor este peste 1000 şi Bulgaria peste 300.
La eveniment au participat  producători şi procesatori de produse agroalimentare din România, care manifestă un  interes deosebit pentru  piaţa  alimentară din SUA.  John  Moysoglou, reprezentant al Registrar Corp, a adus informaţii  referitoare la condiţiile particulare în procesul de export către Statele Unite.

Participanţii au aflat detalii despre modul  de etichetare, verificare a ingredientelor, înregistrare FCE (Food Canning Establishment), elaborare a notificării prealabile de export cât şi despre modul în care aceştia pot găsi distribuitori pe piaţă sau pregăti un plan de afaceri. Expertul Registrar Corp a explicat cu exemple concrete modul de respectare regulilor federale, de stat sau locale din America, pentru a putea exporta materii prime sau bunuri de consum alimentare (reglementările FDA). La finalul workshop-ului, reprezentanţii firmelor au folosit sesiunea de întrebări şi răspunsuri pentru a primi sfaturi pe probleme punctuale cu care s-au confruntat în trecut.

“Procedurile FDA de înregistrare sunt puţin cunoscute, iar noi vom continua să organizăm seminarii de transfer de cunoștiințe specifice unui centru de afaceri de export la nivel regional. Lipsa de performanţă a firmelor româneşti în ceea ce priveşte exportul, poate fi explicată prin faptul că participarea la acţiuni de promovare în exterior, la târguri, expoziţii, misiuni economice, se realizează fără ca firmele să beneficieze de un training prealabil și  fără să fie certificate pe piaţă. Majoritatea nu  au un plan de afaceri robust înainte de a cheltui bani în misiuni economice externe. Participarea la târguri şi expoziţii internaţionale ar trebui să fie corelata cu participarea mai întâi la astfel de evenimente care pregătesc firmele pentru export” a declarat Costin Lianu, director general USH Pro Business, prorector Relații Internaționale Universitatea ”Spiru Haret”.

USH Pro Business

Evenimente, Comunicare și Internaționalizare

Str. Nicolae Iorga nr 34-36,

Sector 1, București

Tel: +40 216 500 014

E-mail : office@ushprobusiness.rowww.ushprobusiness.ro