You are currently viewing DFC: incertitudini și soluții privind depășirea crizei în industria mobilei prin măsuri de susținere imediate și accelerarea transformării digitale

DFC: incertitudini și soluții privind depășirea crizei în industria mobilei prin măsuri de susținere imediate și accelerarea transformării digitale

Membrii „Danube Furniture Cluster”, o alianță a producătorilor și comercianților de mobilă din România, sunt în mare măsură afectați de criză și preocapați să depășească, căderile de comenzi din această perioadă. În cadrul unui workshop digital dedicat distanțări sociale și transformării digitale, organizat în ziua de 8 aprilie, la inițiativa USH Pro Business, cu titlul “Transformarea digitală în contextul crizei actuale, au fost dezbătute direcțiile de acțiune de viitor ale clusterului. S-a concluzionat că scăderea drastică a cererii de produse şi servicii de consum nealimentar, la nivel naţional şi internaţional, va continua și vor fi dificultăţi majore în domeniul asigurării finanţării IMM urilor si blocaje ale creditării.

Într-o luare de poziție oficială transmisă autorităților române de „Asociația Danube Farniture Cluster”, asociație care asigură managementul grupării, se consideră că, având în vedere incertitudinea privind evoluția viitoare a fenomenul Coronavirus (COVID-19), companiile care sunt deja afectate negativ prin scăderea cifrei de afaceri au nevoie de stabilitate în ceea ce privește finanțarea bancară. Este necesară o deschidere mai mare a băncilor spre creditarea IMM urilor. Atenuarea efectelor unei astfel de crize nu poate fi limitată la ordonanțele din ultima perioadă. Este nevoie de estimări economice pentru perioada de după Coronavirus, după acest moment al stării de urgență, fiind indicii clare că epidemia nu se vă eradica, cel puțin la orizontul acestui an. În acest context, este nevoie de o strategie de finanțare a economiei pe termen mediu, printr-un fond de stabilizare economică.

De asemenea, membrii clusterului au analizat ideea unei stimulări a cererii prin măsuri conjugate cu insituțiile statului, putând fi analizate: utilizarea voucherelor pentru achiziția de mobilier, includerea în lista de infrastructură critică și a produselor de mobilier, program coerent de promovare a consumului de mobilă românească, precum și alte măsuri.

„Discuțiile au evidențiat că atitutinea pasivă, de așteptare, e cea mai dăunătoare. Managerii din cluster încearcă să se reinventeze și să descopere că menirea membrilor unui cluster este să se ajute între ei pentru a depăși criza și a fi mai competitivi. În plină criză, am avut un proces consultativ pentru a reorienta strategia clusterului la provocările actuale. Este cert că transformarea digitală va fi prioritatea de viitor” a declarat conf. univ. dr. Costin Lianu, director general USH Pro Business, membru al clusterului.

„O concluzie a situației prezente este că managerii ar trebuie să folosească aceste momente pentru a-și regândi afacerile digital, atât în relația cu consumatorii și clienții, cât și în interiorul firmei.” a declarat Gabriel Năfureanu, director general Lux-Artim, Onești și președintele clusterului.

USH Pro Business

www.ushprobusiness.ro