Astăzi 9 mai, la sediul USH Pro Business, a avut loc seminarul “Pașaport de export pentru firmele românești – Importanța brand-ului și asocierii în exportul de produse ecologice”. Invitat la eveniment, Laurent Vonwiller, membru al Comisiei de Import a Organizației Elvețiene pentru Agricultura Ecologică Bio Suisse, a analizat rolul structurilor asociative în dezvoltarea sectorului agriculturii ecologice. Analiza s-a bazat pe modelul elvețian de succes al Bio Suisse, o asociație cu mai mult de 6.423 de membri, reprezentând peste 95% dintre fermele ecologice elvețiene.
În cadrul seminarului au fost discutate aspecte referitoare la modalitățile de pătrundere pe marile piețe internaționale, experiența elvețiană privind organizarea pieței de produse ecologice, canale de distribuție și cerințele pieței de produse ecologice, importanța brandului în exportul de produse ecologice, aplicarea noilor tehnologii în agricultura ecologică precum și constituirea Organizației Interprofesionale pentru Agricultura Ecologică (OIPA-AE).
Seminarul a fost precedat de o conferință de presă în cadrul căreia au fost anunțate rezultatele intermediare ale proiectului „Servicii integrate de export, pentru IMM-urile din România”, finanțat prin Programul de Cooperare Elvețiano–Român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, proiect prin intermediul căruia producătorii sunt susținuți să comercializeze produse românești cu valoare adăugată mare prin procesarea locală a materiei prime.
Până în această etapă, participanții celor 88 de firme selectate din cadrul sectoarelor agriculturii ecologice și producției de mobilă au parcurs primele module de curs din cele șapte ale programului de instruire pentru a deveni competitivi la export. Înțelegând importanța abordării strategice a piețelor internaționale, au pus bazele unui plan elaborat de export care include: selecția produselor cu potențial pentru export; profilul piețelor internaționale țintite; analiza condițiilor de acces pe piețe; canalele de distribuție potențiale; politica de prețuri și planul de promovare. Astfel, se urmărește creșterea și diversificarea exporturilor acestor firme pe piețele noi.
De asemenea, cu scopul de a sprijini micii producători la export, s-a înființat în cadrul proiectului, cluster-ul Bio Concept Valea Prahovei, care reunește procesatori de cătină, miere, legume și fructe sub umbrela unui brand comun.
La eveniment au luat parte operatori din sectorul agriculturii ecologice, reprezentați ai autorităților publice, clustere și asociații profesionale de profil, cooperative agricole și reprezentanți ai mediului de afaceri.
Universitatea Spiru Haret este singura universitate din țară care are în componența sa doua clustere bio (Bio Danubius și Bio Concept Valea Prahovei) implicându-se activ în promovarea exportului de produse ecologice, susținând prin acestea obiectivele Strategiei Naționale de Export și a Programului de cooperare elvețiano – român ”Servicii integrate de export, pentru IMM-urile din România”
De asemenea, astăzi Universitatea Spiru Haret și USH Pro Business au primit o delegație a Universității de Agrobusiness și Dezvoltare Rurala – Plovdiv, Bulgaria, cu care vor dezvolta proiecte de cooperare pe linia cercetării aplicate și pregătirii fermierilor în domeniul produselor ecologice.
USH Pro Business
Eveniment e, Comunicare și Internaționalizare
Str. Nicolae Iorga nr 34-36,
București, sector 1
Tel: +40 216 500 014
E-mail : office@ushprobusiness.rowww.ushprobusiness.ro