Joi, 24 martie 2016, s-a desfasurat la sediul USH Pro Business prima conferinta si seminar pe tema specializarilor inteligente intre clustere, in cadrul programului „Market Horizons” („Perspectivele pietei”), care vizeaza dezbateri pentru adoptarea de modele de afaceri si tipuri de piete ce se prefigureaza urmare dezvoltarilor tehnologice accelerate. Cu acest prilej, specialistiii USH Probusiness impreuna cu cei ai metaclusterului NOATEX, care aduce laolalta clusterele din domeniul textil si SMART ALLIANCE, clusterul industriei de IT&C, au pus in dezbatere si analiza de oportunitati de piata, specializarile inteligente in industria textila cu scopul crearii unor comunitati de practica intre industria textila si IT&C capabile sa identifice noi modele de afaceri si noi produse inovative.
Au fost prezentate solutii subsumate unor teme precum produsele si fabricile viitorului in industria textila, noi materiale inteligente, tehnologiile IT&C si industria textila a viitorului. Au fost prezente firme din ambele domenii care si-au prezentat cautarile lor de solutii inteligente. Solutiile propuse de firmele de IT&C au gasit audienta la firmele din industria textila, care, la randul lor, au prezentat cercetarile lor in domeniul noilor tehnologii. In cadrul dezbaterii s-au avut in vedere atat identificarea modalităţilor de a dezvolta modele de afaceri, dar şi soluţiile pentru noul tip de interacţiune producător-cumpărător de produse textile în baza noilor tehnologii IT&C.
De asemenea, firmele specializate in domiul IT&C au propus soluţii în domeniul managementului, infrastructurii şi predictibilităţii producţiei. Astfel fabrica viitorului poate începe atât prin adaptări şi soluţii deja existente, cât şi prin abordări mai radicale.
Prin acest nou program Centrul USH Pro Business, specializat în dezvoltarea antreprenorială şi a afacerilor vine in sprijinul companiilor incurajandu-le sa gaseasca solutii pentru susţinerea competitivităţii prin comunitati de practica de cercetare si inovare in care alaturi de firme sa participe activ mediul universitar si sectorul de cercetare. Discutiile ce au urmat au deschis calea unor cercetari aplicate pentru noi produse si specializari in care centrul va avea un rol activ, de catalizator .