You are currently viewing TINERII ÎN ROMÂNIA ȘI ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ NU SUNT PREGĂTIȚI SĂ ÎNȚELEAGĂ ȘI SĂ VALORIFICE INTELIGENȚA ARTIFICIALĂ

TINERII ÎN ROMÂNIA ȘI ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ NU SUNT PREGĂTIȚI SĂ ÎNȚELEAGĂ ȘI SĂ VALORIFICE INTELIGENȚA ARTIFICIALĂ

Aceasta este una din concluziile desprinse de la atelierul de lucru desfășurat la Sofia în luna septembrie,  în cadrul FACILITATE – IA, un proiect european cofinanțat de Comisia Europeană în cadrul programului Erasmus+ KA220-SCH, cu o perioadă de implementare de doi ani (1 februarie 2022 – 31 ianuarie 2024). Proiectul este coordonat de Societatea de Matematică din Cipru (Cyprus Mathemetical Society) și Universitatea Spiru Haret și-a asumat implicarea în consorțiul creat. Proiectul are ca obiectiv principal  „Ghid de bune practici pentru facilitarea învățării inteligenței artificiale (IA) de către elevii claselor 7- 12”

„Suntem în acord cu recentul studiu INACO din care reiese că sistemul educaţional nu este adaptat pentru meseriile viitorului şi nu  dezvoltă aptitudinile necesare pentru acestea dar consideram că predarea la nivel calitativ înalt a IA este o cheie de boltă a sistemului național și european de transformare digitală și dezvoltare a aptitudinilor”, a declarat Costin Lianu, director general USH Pro Business, Prorector Relații Internaționale Universitatea Spiru Haret.

Deși puţini elevi din sondaj acuză un nivel slab de pregătire al profesorilor, finanțarea vine tocmai pe acest tronson, dată fiind importanța pe care Comisia Europeana o acordă acestui aspect, în special privind predarea IA, o activitate complexă care depășește doar accesul la abilități tehnice. Avem ca obiectiv crearea unui ghid și curs de instruire pentru profesori” a mai adăugat acesta.

Scopul FACILITATE – IA este de a sprijini profesorii din școli în dezvoltarea unei baze de cunoștințe și a unei înțelegeri bazate pe dovezi a complexităților și principiilor IA și, de asemenea, stimularea gândirii creative  care urmează să fie implementată în programa de învățare a elevilor din clasele 7-12. În plus, rezultatele vor fi aplicate folosind STEAME în scopul de a dezvolta AI-STEAME pentru a fi utilizate de către profesori. Obiectivul final al proiectului este de a ajuta generațiile viitoare să-și dezvolte competențele și disponibilitatea pentru transformarea digitală, cu accent pe utilizarea și aplicațiile IA. 

Evoluția educației IA în școlile moderne va ajuta  generațiile actuale și viitoare să înlocuiască sistemele tradiționale de învățare și să intre în noua generație de sisteme de învățare digitală, care sunt îmbunătățite continuu cu elemente de inteligență artificială.

Universitatea Spiru Haret și-a asumat un rol de coordonare pentru module importante ale noului ghid referitoare la creativitate și inovare in domeniul IA. Consorțiul include, în afara de coordonatorul principal- Societatea de Matematică din Cipru, 8 parteneri: Plovdivski Universitet Paisiy Hilendarski, Bulgaria; Instituto Politecnico do Porto, Portugalia; Universitatea Spiru Haret, România; Prof. Ivan Apostolov Private English Language School, Bulgaria; ITC Pacle Morante Limbiate, Italia; Institutul de Sisteme și Aplicații de Accelerare, Grecia; Douka Ekpaideftirai AE – Palladion Lykeion Ekpaideuthria Douka, Grecia; Universitatea din Cipru, Cipru.

USH Pro Business

Evenimente, Comunicare și Internaționalizare

www.ushprobusiness.ro

https://www.facebook.com/www.ushprobusiness.ro

https://www.linkedin.com/in/ush-pro-business/

https://www.instagram.com/ushprobusiness/