Presă

Event preview image

Provocările viitorului agriculturii ecologice în dezbaterile europene - Spre o înăsprire a reglementărilor și noi modele de afaceri-

 

Event preview image

LANSAREA WALLACHIA HUB, CONSORȚIUL CLUSTERELOR DIN REGIUNEA SUD-MUNTENIA

 

Event preview image

Smart eHub din București, un centru apreciat de Comisia Europeană drept catalizator al inovării digitale

 

Event preview image

Industriile creative, un motor al specializării inteligente regionale

 

Event preview image

”Dual Use Cluster”, centru de excelență în domeniul tehnologiilor de utilizare duală, civilă și militară

 

Event preview image

Clusterele danubiene Danube Engineering Hub și Bio Danubius lansează vinurile românești la Forum Vini München, 8-10 noiembrie 2019

Publicat 13 Noiembrie 2019

Danube Engineering Hub și Bio Danubius, împreună cu asociația profesională Inter Bio, au realizat participarea cu stand propriu la ediția din acest an a târgului internațional Forum Vini München, un eveniment de primă mărime al degustătorilor, producătorilor, comercianților și consumatorilor de vinuri din Germania.

Participarea a fost organizată de compania TopSell Look, din cadrul clusterului Danube Engineering Hub, care a prezentat oferta de vinuri de pe piața românească, în special colecțiile de vinuri ale podgoriilor Senator Wines și Dealurile Bujorului.

“Este îmbucurător ca, după ani de zile în care producătorii români nu au avut o prezență colectivă la acest eveniment, să putem realiza prin cele două clustere, al cărui liant este USH Pro Business București, o participare mult așteptată de piața germană, acest lucru fiind dovedit de afluența la stand. Au fost bine apreciate atât colecțiile de vin convenționale, cât și cele ecologice. Spre deosebire de ProWein, Vinexpo și alte târguri dedicate doar firmelor specializate, acest târg se remarcă prin prezența masivă a consumatorilor avizați și interesați de branduri de calitate. De aceea, Forum Vini München este locul ideal pentru a înțelege tendințele de consum și modul în care consumatorii privesc vinurile românești”, a declarat Conf. univ. dr. Costin Lianu, Director General USH Pro Business București.

“Forum Vini München este unul dintre cele mai mari târguri de vinuri din Germania, prin prezența a mii de participanți, fiind de asemenea o platformă ideală pentru promovarea vinurilor românești. Produsele românești ar trebui să fie prezente mai mult în gastronomie și în rețelele de restaurante și hoteluri unde pot fi complementare cu soiurile existente de vinuri și pot extinde experiența consumatorilor”, a declarat Stefan Oeldenberger, Marketing Specialist și membru al Danube Engineering Hub.

“Participarea la Forum Vini München este o necesitate pentru vinurile bio și convenționale românești pe piața din Germania. Folosim deja o platformă de promovare pentru produsele românești. Acest târg este foarte important pentru că aici comercianții de vinuri, consumatorii și cunoscătorii sunt prezenți în mod constant”, a declarat Wienfried A. Senker, Consultant East West Management.

“Cred că este o oportunitate excelentă de a întâlni atât consumatori, cât și comercianți. Ne aflăm în mijlocul uneia dintre cele mai mari mișcări de pe piața viticolă din Europa. Oamenii ar trebui să știe mai bine că România este una dintre cele mai vechi țări producătoare de vinuri din Europa care deține atât soiuri de vinuri internaționale, cât și soiuri de vinuri naționale. Remarc și prezența vinurilor organice care sunt într-un trend ascendent pe această piață”, a declarat Laurent Vonwiller, Manager Greenleaves-Greenlights, Elveția.

“Este o șansă extraordinară de a fi prezenți pe piața germană. Considerăm că este primul pas pe această piață și, de asemenea, o oportunitate de a ne face cunoscuți și de a ne prezenta portofoliul de produse. Avem vinuri extraordinare în România și cred că cetățenii din Germania ar trebui să cunoască și soiurile de vinuri românești. Dorim ca, în următorii ani, România să fie  mai bine reprezentată și promovată la toate târgurile de specialitate din Europa și să reușim revitalizarea și recunoașterea sectorului viticol românesc. Stațiunea are o experiență de peste 40 de ani în producerea și cercetarea în domeniul vinificației”, a declarat Bogdan Cîrjanu, reprezentant al Stațiunii de Cercetare-Dezvoltare pentru Viticultură și Vinificație Bujoru.


USH Pro Business

Evenimente, Comunicare și Internaționalizare

Str. Nicolae Iorga nr 34-36,

Sector 1, București

Tel: +40 216 500 014

E-mail : office@ushprobusiness.ro

www.ushprobusiness.ro

Event preview image

Inter-Bio dezvoltă legături de cooperare cu Naturland

Publicat 12 Noiembrie 2019

Asociația Inter-Bio de promovare a filierelor de produse ecologice și de dezvoltare a legăturilor dintre agricultura ecologică și bioeconomie a purtat discuții la Munchen, Germania, în 7 noiembrie a.c. cu reprezentanții Naturland, asociația fermierilor germani producători și procesatori de produse ecologice. Discuțiile au privit evoluția conceptelor și politicilor de agricultură organică precum și a  proceselor de standardizare și certificare în domeniul agriculturii sustenabile pornind de la producția organică sau bio.

“Naturland” este un lider mondial în agricultura bio, generator de standarde superioare în materie, peste nivelul standardelor UE privind produsele ecologice, cu un grad ridicat de internaționalizare a membrilor. Peste 65 000 de fermieri din 58 de țări au aderat la standardele Naturland, peste 440 000 de hectare din toata lumea fiind cultivate pe baza acestor standard.

S-a stabilit ca cele două organizații să colaboreze în găsirea celor mai bune soluții de implicare a asociațiilor, clusterelor și filierelor de produse ecologice din România în rețeaua dezvoltată de Naturland.

La întâlnire au participat clusterul Bio Danubius și USH Pro Business ca membrii fondatori ai Inter-Bio, precum și reprezentați ai clusterului Danube Engineering Hub interesați în corelarea agriculturii sustenabile cu conceptul de digitizare și agricultură de precizie.

“Inter-Bio intenționează să coopereze mai strâns în viitor cu Naturland. Aderarea fermierilor români la aceste standard este o garanție de a dezvolta afaceri într-o manieră sustenabilă pe piață. Atât Inter-Bio cât și Naturland doresc ca prin standarde superioare să elimine confuziile la nivel de consumator privind calitatea produselor organice în condițiile proliferării unor campanii bazate pe pseudo scheme de calitate. Imaginea sectorului bio din România depinde de delimitarea de astfel de practici”, a declarat Costin Lianu, Președinte Inter-Bio, Director general USH Pro Business.


USH Pro Business

Evenimente, Comunicare și Internaționalizare

Str. Nicolae Iorga nr 34-36,

Sector 1, București

Tel: +40 216 500 014

E-mail : office@ushprobusiness.ro

www.ushprobusiness.ro


Asociatia INTER-BIO

Organizație Interprofesională pentru Produse Agroalimentare Ecologice

e-mail: office@inter-bio.ro

Event preview image

Danube Furniture Cluster susține și promovează tinerele talente prin lansarea concursului ”Danube Young Designers Award 2019”

Publicat 05 Noiembrie 2019

În data de 1 noiembrie a.c., Danube Furniture Cluster – DFC, cu sprijinul USH Pro Business, membru DFC, a lansat concursul ”Danube Young Designers Award 2019”, eveniment ce a fost găzduit la Sala Frescelor de Universitatea de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu”.

La eveniment au fost prezenți studenți din cadrul facultăților Universității de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu”, dna conf. dr. arh. Codina Dușoiu, membrii al clusterului DFC, precum și reprezentanți ai centrului USH Pro Business, care asigură Secretariatul concursului lansat, și ai Asociației Producătorilor de Mobilă din România – APMR.

În cadrul evenimentului de lansare a concursului, dl. Gabriel Năfurenu- președinte Danube Furniture Cluster a făcut o scurtă descriere a clusterului, aceasta fiind urmată de prezentările firmelor participante, membre DFC: ARTA LEMNULUI SRL, LUX ARTIM SRL, MOBIMAR SRL.

Evenimentul a punctat aspectele importante ale concursului precum tematica concursului (proiect de living modular și tapițerie/canapea; legătura cu ideea de Dunăre; originalitatea, ș.a) precum și aspecte legate de prezentarea proiectului, mecanismul de desfășurare a concursului, calendar și deadline-uri, premii, juriul și criteriile de jurizare, condițiile de eligibilitate, regulament de participare, ș.a.

Au fost anunțate etapele concursului respectiv: Etapa 1- lansare concurs (1 noiembrie 2019); Etapa 2- aplicare și înscriere (1 noiembrie - 9 decembrie 2019); Etapa 3 - jurizare (10-12 decembrie 2019) și Etapa 4 – anunțarea câștigătorilor și decernarea premiilor (13 decembrie 2019).

Concursul este deschis tuturor tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18-30 ani, scopul concursului fiind susținerea și promovarea tinerelor talente, participarea la concurs fiind gratuită. Evenimentul de prezentare a proiectelor câștigătoare și de decernare a premiilor va avea loc în data de 13 decembrie 2019, ora 12:00, la sediul USH Pro Business.

Mai multe informații referitoare la concursul ”Danube Young Designers Award 2019” le puteți găsi pe website-ul www.adf-dfc.ro, secțiunea Activități (în limba română).


USH Pro Business

Evenimente, Comunicare și Internaționalizare

Str. Nicolae Iorga nr 34-36,

Sector 1, București

Tel: +40 216 500 014

E-mail : office@ushprobusiness.ro

www.ushprobusiness.ro

Event preview image

Lansarea Ghidului “Romania for the Chinese business environment”, prilej de analiza a relațiilor economice bilaterale

Publicat 28 Octombrie 2019

În data de 23 octombrie a.c.,Universitatea ”Spiru Haret”, prin USH Pro Business şi în parteneriat cu Shanghai University of International Business and Economics (SUIBE) a organizat seminarul ”Romania for the Chinese business environment,  prilej cu care a fost lansat ghidul cu acelaşi nume, ghid carese adresează mediului de business chinez ce dorește  să dezvolte afaceri în România.

Ghidul a fost lansat în prezența reprezentanților Ambasadei Chinei în România şi a fost urmat de prelegerea domnului Yuhong Shang, Profesor în Economie la SUIBE, cu care Universitatea ”Spiru Haret” are parteneriat strategic. Prelegerea Profesorului Yuhong Shang s-a axat pe evoluţia exporturilor românești în China şi urmărirea fluxurilor comerciale în Europa Centrală şi de Est, prelegere din care rezulta că, în ciuda creșterilor anuale, exportul nostru în China este încă sub potențialul său de creștere. Astfel, domnul profesor Shang a evidențiat că din totalul de  315 categorii de produse de larg consum (descrise la 4 cifre în sistemul comercial armonizat HS) unde România este exportator la nivel mondial, mai puțin de jumătate (142) sunt valorificate pe piața chineză la export. De aceea, una din dintre propunerile Profesorului Yuhong Shang pentru dezvoltarea relațiilor de cooperare economică între cele două țări a vizat cunoașterea și aprofundarea potențialului pieței chineze de către producătorii români care vor să exporte produse competitive în China.

O altă sugestie pentru reprezentanții mediului de afaceri din România a fost explorarea posibilității de a exporta produse de calitate și în orașe medii și mici din punct de vedere demografic din China, după modelul țărilor din Europa Centrală și de Est precum Ungaria, Polonia, Serbia, Slovacia dar și a Europei Occidentale. În prezent, exporturile românești sunt concentrate doar în orașele mari, deși piața chineză are o dimensiune impresionantă. Contextul este favorabil, bazându-se pe creșterea constantă a nivelul de trai a populației chineze care solicită din ce în ce mai mult produse de calitate dar și pe evoluția relațiilor și raporturilor comerciale actuale dintre China și SUA. În acest sens, profesorul Shang a subliniat că, urmare a războiului comercial SUA-China, se vor produce mutații și reorientări la importul chinez de produse de consum din alte zone, România putând valorifica această reorientare pe piață.

Participanții, antreprenori și clustere cu care Universitatea ”Spiru Haret” are colaborări, au propus ca pe lângă studii și analize de piață, cele doua universități să continue dezvoltarea unor astfel de forme de îndrumare a mediilor de afaceri. De asemenea, dna Sara Wechsler, președintele clusterului „Romanian Textile Concept”, a ridicat problema cooperării prin centre logistice și de comerț, folosind coridoare logistice de pe teritoriul României pentru industria textilă, solicitând o formă de cooperare în acest sens între cele doua universități.

“Ghidul și dezbaterile ce au urmat au scos în evidență faptul că nu știm încă să valorificăm relațiile economice cu China. Avem o percepție greșită că dacă există tensiuni comerciale și bariere, nu se poate face comerț, export și dezvolta investiții. Investițiile chineze în România și în regiunea est-europeana sunt până la cca 500 iar în vestul Europei sunt de ordinul miilor. Noi suntem inhibați, alții nu. Parteneriatul între universități își propune să reducă, prin cercetare, analize și studii, prin îndrumare, aceste inhibiții. Prima cooperare am avut-o la Shanghai când cercetători chinezi de la SUIBE au conferențiat, în cadrul târgului internațional Biofach Shanghai 2019,  firmelor românești de produse ecologice din programul elvețiano-român vizând reducerea disparităților economico-sociale în cadrul UE extinse și de susținere a exporturilor românești pentru IMM-uri.

Vom continua cu alte activități de susținere, de cercetare, analiză și îndrumare pentru a orienta producătorii români în activități de export și a atrage investiții din provinciile chineze dezvoltate, care preferă produse românești de calitate, precum și în activități de identificare a celor mai bune trasee/rute comerciale. Cele două universități vor colabora pentru a elabora un ghid care să îndrume exportatorii români pe piaţa chineză, ca replică la acest ghid care se adresează mai mult antreprenorilor chinezi. În plus, dezbaterile ne-au oferit prilejul să vedem că firmele românești știu să gândească strategic. Faptul că s-a ridicat problema coridoarelor logistice și de comerț Est-Vest și atragerea prin România a acestor coridoare, folosind inclusiv traseul Dunării este exact ce semnalăm în ghid ca atractiv pentru chinezi. Din păcate, așa cum remarcăm și în ghid, elaborat de un colectiv de autori pe care l-am coordonat, România a ratat de ani buni să definească aceste coridoare ca proiect strategic atât la nivel de UE, cât și ca proiect strategic fanion în Strategia UE pentru Regiunea Dunării- SUERD. Este vorba de neglijatul European Gateway Project, al cărui promotor am fost și care stă în rafturi” a declarat Costin Lianu, Prorectorul Universității Spiru Haret și director general USH Pro Business.


USH Pro Business

Evenimente, Comunicare și Internaționalizare

Str. Nicolae Iorga nr 34-36,

Sector 1, București

Tel: +40 216 500 014

E-mail : office@ushprobusiness.ro

www.ushprobusiness.ro

Event preview image

Pledoarie pentru o eficiență sporită a implicării României în Strategia Dunării și în elaborarea noilor programe operaționale pentru fondurile europene

Publicat 22 Octombrie 2019

La data de 18 octombrie a.c., a avut loc, la sediul USH Pro Business, întâlnirea de lucru a membrilor Consiliului Consultativ  SUERD București la inițiativa mai multor membri ai societății civile preocupați de modul de  evaluare implementării SUERD din perspectiva revizuirii documentului. Au fost aduse în discuție noi modalități de evaluare a proiectelor SUERD și identificarea de proiecte fanion care să fie supuse atenției autorităților ce asigură guvernanța SUERD în România.

S-a făcut referire la  documentul consolidat de revizuire a SUERD care  indică faptul că Strategia, în multe privințe, nu a atins așteptările de implementare. Pornind de la recomandările făcute în documentul de revizuire Final Consolidated Input Document of the Danube Countries for the Revision of the EUSDR Action Plan (V1)” de a consolida mecanismele de consultare națională privind implementarea SUERD, membri CC SUERD au făcut o serie de propuneri:

- obligativitatea diseminării informațiilor de la nivelul grupurilor de lucru interministeriale (GLI) către membrii CC SUERD;

- membrii CC SUERD să desemneze experți în Consiliile consultative ale Autorității Manageriale pentru elaborarea ghidurilor de finanțare;

- definirea, susținerea și promovarea unor proiecte strategice fanion pe SUERD (ex: European Gateway Project - dezvoltare de coridoare logistice și de transport pe relația EST-VEST);

-  dezvoltarea unui birou la nivelul autorităților publice locale și a unei expertize de scriere de proiecte;

- includerea  unui  mecanism  (obligatoriu) de  consultare a cetățenilor pentru noile propuneri de  Programe Operaționale ( cercetare pe baza de chestionar) la nivel de comunitate.

Cei prezenți, după analizarea documentului consolidat vor face și alte propuneri.                  De asemenea, aceștia au relatat că nu cunosc punctul de vedere al comisiei la documentul consolidat și au întrebat dacă autoritățile române care asigură guvernanța SUERD au fost informate, pentru a informa și Consiliul.

Propunerile formulate de către membrii CC SUERD au fost  transmise  către Ministerul Afacerilor Externe, ca autoritate coordonatoare SUERD la nivel național, în vederea convocării unei ședințe comune în prezența coordonatorilor GLI  în baza propunerilor formulate de cei prezenți.

”Consiliul Consultativ SUERD, pornit ca o inițiativă importantă în România de a atrage societatea civilă în mecanismele de guvernanță a strategiei, își dezvoltă tot mai mult această vocație prin discuții informale între cei preocupați de neajunsurile și nereușitele în utilizarea fondurilor de coeziune.

Au fost făcute propuneri și le comunicăm spre grupurile de lucru interministeriale, tocmai pentru că în această perioadă se redefinesc condițiile noilor programe operaționale pentru a accesa fonduri europene pana la orizontul anului 2027. Experiența anterioara ne-a demonstrat  că la programele operaționale anterioare sistemul de consultare a fost extrem de firav și nu dorim să se mai repete” a declarat conf. univ. dr. Costin LIANU, coordonator Secretariatul Consiliului  Consultativ SUERD.


USH Pro Business

Evenimente, Comunicare și Internaționalizare

Str. Nicolae Iorga nr 34-36,

Sector 1, București

Tel: +40 216 500 014

E-mail : office@ushprobusiness.ro

www.ushprobusiness.ro

Search

Filter by

Newsletter