Evenimente USH Pro Business

Event preview image

TRANSFORMAREA DIGITALĂ ÎN CONTEXTUL CRIZEI ACTUALE. OBIECTIVE STRATEGICE DANUBE FURNITURE CLUSTER - 8 aprilie 2020 -

 

Event preview image

TRANSFORMAREA DIGITALĂ ÎN CONTEXTUL CRIZEI ACTUALE. OBIECTIVE STRATEGICE ALE CONSORȚIULUI WALLACHIA HUB - 10 Aprilie 2020 -

 

Event preview image

TRANSFORMAREA DIGITALĂ ÎN CONTEXTUL CRIZEI ACTUALE. OBIECTIVE STRATEGICE ALE CLUSTERULUI DEH - 9 Aprilie 2020

 

Event preview image

SPECIALIZAREA INTELIGENTĂ ȘI DIGITALIZAREA ÎN REGIUNEA SUD-MUNTENIA. OPȚIUNI ȘI OPORTUNITĂȚI DE FINANȚARE. ROLUL CLUSTERELOR - 13 martie 2020, ora 10.00, Ploiești

 

Event preview image

BayFOR Training: “European funding: how to write high-quality proposals” - 19-20 Mai 2020, Bucuresti

 

Event preview image

Workshop-ul “Transferul de cunoștințe în cadrul clusterului Bucureștiul Creativ” 24 Februarie 2020 ora 14.00, București

Publicat 20 Februarie 2020

Informaţiile dobândite prin transferul de cunoştinţe permit membrilor clusterului  să-şi sporească gradul de competitivitate, să utilizeze mai eficient resursele şi să îmbunătăţească performanţele personale și organizaţionale, precum și să utilizeze tehnologii şi procese inovative de ultimă generație.

Platformele de transfer de cunoştinţe răspund nevoilor identificate la nivel de clustere, susțin procesul de inovare, facilitând practic transferul tehnologic care va  influența dezvoltarea firmelor din ce în ce mai mult atât la nivel național cât și internațional.

Pornind de la aceste considerente, avem plăcerea să vă invităm  în data de 24 februarie 2020, ora 14.00, la o nouă întâlnire de lucru a membrilor clusterului  Bucureștiul Creativ, pe acest subiect. Evenimentul va  avea loc la sediul USH Pro Business din Str. Nicolae Iorga, nr.34-36, sector 1, București.

Agenda de lucru:
•    Platforma de transfer de cunoștințe - necesitate, obiective, structură, beneficiarii țintă
•    Atragerea de noi membri în cluster
•    Stabilirea principalilor vectori  de dezvoltare ai clusterului

 

Event preview image

PREPARATION OF PROPOSALS AND MANAGEMENT OF EUROPEAN EDUCATION PROJECTS UNDER ERASMUS+ 13 February 2020, Bucharest

Publicat 27 Ianuarie 2020

Erasmus+ is the EU's programme to support education, training, youth and sport in Europe. Its budget of €14.7 billion will provide opportunities for over 4 million Europeans to study, train, and gain experience abroad.
Set to last until 2020, Erasmus+ doesn't just have opportunities for students. Merging seven prior programmes, it has opportunities for a wide variety of individuals and organizations.

The European Association of ERASMUS Coordinators, in cooperation with the Spiru Haret University is organising a short course with title “Preparation of Proposals and Management of European Education Projects under ERASMUS+”.

CONTENT OF COURSE
    Introduction to ERASMUS+ Programme
    Objectives / Priorities
    Structure of a proposal
    Eligible activities and expenses
    Networking and partner search
    Tools for background preparation
    Outputs and work plan, Budget
    Dissemination, Impact and Sustainability
    Review of approved proposals KA2, KA3
    Management of the project after approval
    Networking for new proposals
    Work and staff cost distribution to partners
    Operational Expenses

Professor Gregoris A. Makrides

2014 EPA Award for outstanding achievements in development of the EU through European Projects”
"2015 EAPRIL Best Research and Practice Project of the Year Award (Second prize), Le-MATH project.
Since 2006: President of the THALES Foundation   
Since 2005: President of the European Association of Erasmus Coordinators (EAEC)
Since 2010: President of the European Association of Career Guidance (EACG)
2013-2019: President of the Mathematical Society of South-Eastern Europe (MASSEE)
Since 1998: President of the Cyprus Mathematical Society
Since 2017: Visiting professor at various Universities in Europe
Since 2017: CEO of PROGNOSIS and Executive Director, European Coordination Offices, Cyprus, Greece, Bulgaria, Romania, Italy, N. Macedonia, Portugal, Lebanon-Jordan, Colombia, Spain, Poland
2006-2017: Director of Research and International Relations, University of Cyprus
Prof. Makrides has been a coordinator of 16 European projects and a partner in more than 50 projects since 1998.

WHERE? HOW? WHEN?

 

           ·          The event will take place on February 13, 2020 at USH Pro Business located on 34-36 Nicolae Iorga str, 1st floor, Bucharest

           ·          1 Day Duration -  the course will run from 10 am to 15 pm

           ·          The workshop will be held in English

           ·          The course is subject to a minimum 10 of enrolled participants and will only take place if this number is reached.

           ·          The participation fee is 40 Euro/person. In order to pay the participation fee please consult the information in the Registration Form

           ·          To confirm your participation, send the Registration Form at e-mail office@ushprobusiness.ro  until  February 11.

           ·          For more information check contact us at phone 021.650.00.14/ 021.794.35.18, email office@ushprobusiness.ro or consult www.ushprobusiness.ro
WHERE? HOW? WHEN?



•    The event will take place on February 13, 2020 at USH Pro Business located on 34-36 Nicolae Iorga str, 1st floor, Bucharest
•    1 Day Duration -  the course will run from 10 am to 15 pm
•    The workshop will be held in English
•    The course is subject to a minimum 10 of enrolled participants and will only take place if this number is reached.
•    The participation fee is 40 Euro/person. In order to pay the participation fee please consult the information in the Registration Form
•    To confirm your participation, send the Registration Form at e-mail office@ushprobusiness.ro  until  February 11.
•    For more information check contact us at phone 021.650.00.14/ 021.794.35.18, email office@ushprobusiness.ro or consult www.ushprobusiness.ro 


Participanții vor primii un certificat de participare.


Event preview image

Prioritățile naționale și regionale privind agricultura ecologică - 4 Februarie 2020, Bucuresti

Publicat 27 Ianuarie 2020

Asociația INTER-BIO vă invită să participați la o discuție referitoare la prioritățile naționale și regionale privind agricultura ecologică în contextual noilor orientări și directive ale Comisiei Europene. După cum cunoașteți agricultura ecologică evoluează extrem de dinamic în întreaga lume, majoritatea țărilor adoptând strategii și politici de adaptare a acestui mod de producție. Până în prezent, România are performanțe modeste în acest domeniu, dar va trebui să se alinieze noilor reglementări europene în materie.

•    Viitorul agriculturii ecologice în Uniunea Europeană - concluziile discuțiilor de la Bruxelles purtate la IFOAM EU -  Costin LIANU - Președinte INTER-BIO,
•    Noile reguli UE pentru produsele ecologice,
•    Rolul educației în creșterea consumului de produse ecologice,
•    Evoluția inovării spre digitalizare,
•    Rolul IMM-urilor, clusterelor și cooperativelor în dezvoltarea pieței de produse ecologice interne și pentru export,
•    Produsele ecologice, sănătatea umană și protecția consumatorului,
•    Standardizarea și avantajele ei,


    Întâlnirea va avea loc la sediul  USH Pro Business, Str. Nicolae Iorga, nr. 34-36, etaj 1, sector 1, Bucureşti,în data de 04 Februarie 2020, începând cu ora 11.00.

Event preview image

THE IMPACT OF DIGITALIZATION ON SME WORLD TRADE - 27-28 January 2020, Bucharest

Publicat 26 Ianuarie 2020

Digitalization and international trade have both developed at a very fast rate over the last few decades. This has resulted in the creation of international value chains and the generation of major wealth for large groups. Simultaneously, governments and the European Union have encouraged the creation of start-ups and the development of innovative SMEs. This workshop guides participants through the numerous aspects of international trade and the barriers they create for SME and offers avenues allowing SME to establish its right place in the global world.  

The key objectives include:

•    Understanding the importance of global value chains.
•    Identify key barriers SME face in developing an international trade presence.
•    Develop digital solutions that will assist SME to participate in global value chains.

ARGUMENTS

•    The digitalization of SMEs leads to positive outcomes for SMEs themselves, for large companies and for countries themselves.
•    By digitalizing, SMEs, they are able to successfully integrate international value chains and obtain financing that will allow them to develop.
•    For large corporations, a linkage with digitalized SMEs allows them to absorb the innovation potential of SMEs into their value chains. SMEs carry the largest potential for innovation. This is particularly true in nascent and high-tech industries where digitalizing SMEs to allow them to integrate international value chains increases the competitiveness of large corporations.
•    For countries, SMEs generate employment and contribute to innovation. This, in turn, creates added value therefore contribution to tax collection.

THE TRAINER

Professor Michael Akerib

After having obtained a Master degree in Biochemistry, he built up his academic background with an MBA, a post-graduate diploma in Industrial History and Geography and a PhD in social sciences.
A major part of his career was spent with Dow Chemical, COMILOG (Compagnie Minière de l’Ogooué) and Merrill Lynch. In the academic world he has been the rector of a private university group and assisted its international expansion.
Since 1991 he has been an independent consultant to SMEs and an educator and trainer.
He is an expert in international trade.



Participanții vor primii un certificat de participare.

Event preview image

Întâlnirea de lucru a membrilor clusterului ”DANUBE FURNITURE CLUSTER” „Creăm valoare împreună” - 23 ianuarie 2020, ora 10.00, Bucuresti

Publicat 16 Ianuarie 2020

Avem plăcerea să vă invităm, în data de 23 ianuarie 2020, ora 10.00, la sediul USH Pro Business, Str. Nicolae Iorga, nr. 34-36, etaj 1, sector 1, Bucureşti, la o nouă întâlnire de lucru a membrilor clusterului “Danube Furniture Cluster”.

Clusterul Danube Furniture a fost înființat în anul 2018 prin unirea forțelor a mai multor firme de mobila din regiunile de dezvoltare Nord-Est, Sud- Est, Sud-Muntenia și București-Ilfov.

Misiunea Danube Furniture Cluster este de a dezvolta cât mai mult lanțul valoric, atât pe verigile naționale cât și internaționale în domeniul industriei mobilei dar și de a identifica cât mai ușor resursele necesare întregului proces, prin activități de CDI și transfer tehnologic și de cunoștințe specifice domeniului.

De asemenea, clusterul dorește să devină un catalizator și un generator de afaceri pentru membri, să identifice partenerii interni și externi și să creeze produse inovatoare atât pentru piața internă, cât și pentru piețele externe.

AGENDA DE LUCRU

 Primirea de noi membrii în cluster
 Participarea la evenimente internaționale cu finanțare de la bugetul de stat
 Optimizarea fluxurilor de producție și industria 4.0 în viziunea Tesagon International SRL
 Definirea proiectului prin programul Clustere de inovare
 Participarea la Expoziția Mondială Dubai 2020

Întâlnirea va avea loc la sediul USH Pro Business, Str. Nicolae Iorga, nr. 34-36, etaj 1, sector 1, Bucureşti,în data de 23 Ianuarie 2020, începând cu ora 10.00.

Newsletter